مقام های حکومت طالبان اعلام کردند که فیض الله تمیم به عنوان معاون والی در ولایت زابل تعیین شده است. پیش از این جمعه خان فاتح به عنوان معاون والی در این ولایت کار می کرد و اکنون از سمت خود برکنار شده است.
بر اساس اظهارات سخنگوی حکومت طالبان این تغییرات بر اساس حکم مستقیم رهبر ان ها در چارچوب جابه جایی های اداری صورت گرفته است. هم زمان منابع محلی از افزایش تنش ها میان رهبری حکومت طالبان و جمعه خان فاتح در ولایت بدخشان خبر می دهند.
گزارش ها نشان می دهد که اختلافات اخیر ریشه در رقابت بر سر استخراج معادن طلا در ولایت بدخشان دارد. جمعه خان فاتح از فرماندهان بانفوذ است که هزاران نیروی مسلح تحت فرمان دارد.
🌐 #حکومت\_طالبان #زابل #بدخشان