عباس عراقچی وزیر خارجه ایران اعلام کرده است که در نتیجه گفتگو های غیرمستقیم با امریکا در سوئیس بخشی از دارایی های مسدود شده این کشور آزاد شده است. این مذاکرات با میانجیگری مشترک کشور های پاکستان و قطر انجام شده و نتایج مثبتی برای تهران به همراه داشته است.

آقای عراقچی افزوده است که علاوه بر آزادسازی منابع مالی محدودیت های صادرات نفت و پتروشیمی نیز کاهش یافته و محاصره دریایی لغو شده است. او این پیشرفت ها را گامی مهم برای آغاز طرح های بزرگ بازسازی و توسعه اقتصادی در داخل کشور خود توصیف کرد.

دولت های قطر و پاکستان نیز با انتشار بیانیه ای مشترک این مذاکرات را بسیار دلگرم کننده خوانده اند. توافق بر سر ایجاد یک کمیته عالی رتبه و ترسیم نقشه راه دو ماهه برای حل و فصل مسائل اختلافی از دیگر دستاورد های مهم این نشست های دیپلماتیک شمرده می شود.

#ایران #امریکا #خاورمیانه

🌐

Author