مقام های قضایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده اند که یک صد و شصت و چهار زندانی افغان را به حکومت طالبان تحویل داده اند. این انتقال از طریق مرز پل ابریشم و مرز میلک صورت گرفته است.

این افراد در چارچوب مرحله یازدهم موافقت نامه انتقال محکومان میان دو کشور منتقل شده اند تا ادامه حبس خود را در افغانستان سپری کنند. زندانیان یاد شده پیش از این در زندان های شش ولایت مختلف ایران نگهداری می شدند.

در حال حاضر هزاران شهروند افغان به دلایل مختلف از جمله ورود غیرقانونی و جرایم مواد مخدر در زندان های ایران به سر می برند. حکومت طالبان بارها خواستار تسریع روند انتقال این زندانیان به کشور شده است.

🌐 #افغانستان #مهاجرت #ایران

Author