گذرگاه مرزی تورخم روز شنبه پس از دو روز مسدود بودن، دوباره به روی مهاجران افغان که به کشور باز می گردند، بازگشایی شد. پاکستان این مسیر مهم را به دلیل برگزاری مراسم عاشورا برای مدت دو روز به طور کامل بسته بود.
بازگشایی این گذرگاه باعث شد تا روند بازگشت مهاجران دوباره از سر گرفته شود. بر اساس گزارش ها و آمار های موجود، دولت پاکستان روزانه صد ها افغان را از طریق این مرز به زور اخراج کرده و به افغانستان می فرستد.
بسیاری از این مهاجران اخراج شده پس از ورود به ولایت ننگرهار با مشکلات فراوان اقتصادی و نبود سرپناه رو به رو می شوند. نهاد های بین المللی همواره از وضعیت بد این افراد ابراز نگرانی کرده اند.
#مهاجران #افغانستان #تورخم
🌐