محمد باقر قالیباف رییس مجلس ایران اعلام کرد که اداره تنگه هرمز هرگز به وضعیت پیش از جنگ بر نمی گردد. او پس از مذاکرات از تلاش ها برای رفع محاصره از طریق دیپلوماسی ستایش کرد و بر بی اعتمادی به امریکا تاکید نمود.
قالیباف هشدار داد که رفع محاصره از طریق نظامی خسارات بسیاری به همراه داشت. او همچنین اشاره کرد که دولت اسراییل با روند مذاکرات مخالف است زیرا نابودی خود را در این مسیر می بیند.
مقام های پیشین امریکا می گویند واشنگتن به صورت ضمنی به تهران اجازه می دهد تنگه هرمز را کنترول کند. ایران از اغاز جنگ کنترول خود را بر این ابراه حیاتی حفظ کرده است.
🌐 #تنگه\_هرمز #ایران #امریکا