دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، ایران را به انجام حمله پهپادی بر یک کشتی در تنگه هرمز متهم کرد. وی این اقدام تهران را نقض آشکار توافق آتش بس خواند و آن را یک حرکت بسیار احمقانه و خطرناک توصیف کرده است.

به گفته ترمپ، ایران چندین پهپاد تهاجمی را به سمت کشتی های تجارتی شلیک کرده است. در این رویداد یک کشتی بریتانیایی آسیب دیده است، اما نیرو های امریکایی توانستند پهپاد های دیگر را قبل از برخورد به اهداف به موقع سرنگون کنند.

در پی این حادثه، سازمان بین المللی دریانوردی عبور کشتی های تجارتی از این منطقه را به طور موقت متوقف کرد. این حمله می تواند روند مذاکرات شصت روزه میان واشنگتن و تهران را با چالش های بسیار جدی مواجه سازد.

#امریکا #ایران #تنگه\_هرمز

🌐

Author