مرزبانان پاکستانی گذرگاه تورخم را که پیش از این تنها برای اخراج مهاجران افغان باز بود دوباره به روی آنان بسته اند. این گذرگاه به دلیل روزهای عاشورا و ماه محرم برای دو روز مسدود شده است.

منابع محلی می گویند که این مسیر روز شنبه دوباره برای بازگشت مهاجران اخراج شده باز خواهد شد. تورخم پس از درگیری های مرزی میان حکومت طالبان و نظامیان پاکستانی از ماه حوت سال گذشته به روی تجارت و رفت و آمد مسافران بسته مانده است.

مقام های پاکستانی تاکنون به صورت رسمی در مورد این مسدودیت موقت چیزی نگفته اند. با وجود گفتگو های متعدد میان مقام های دو طرف هنوز توافقی برای بازگشایی کامل این گذرگاه مهم تجارتی به دست نیامده است.

🌐 #افغانستان #مهاجرت #تورخم

Author