عصمت الله مجددی مشاور شورای امنیت در حکومت پیشین پس از پنج سال زندگی در کشور ترکیه به افغانستان بازگشت. او از طریق کمیسیون تماس حکومت طالبان با شخصیت های افغان به کشور برگشته است.

آقای مجددی که پسر صبغت الله مجددی رئیس جمهور پیشین است پس از سقوط نظام جمهوری در ماه اگست سال گذشته افغانستان را ترک کرده بود. او از فراهم شدن زمینه بازگشت خود به کشور ابراز خوشحالی کرده است.

حکومت طالبان کمیسیونی را برای تشویق مقام های حکومت پیشین ایجاد کرده است تا به کشور برگردند. با این حال سازمان ملل متحد بارها از بازداشت و شکنجه نظامیان و کارمندان پیشین با وجود اعلام عفو عمومی گزارش داده است.

🌐 #افغانستان #رویداد\_های\_محلی #کابل

Author