مقام های حکومت طالبان تایید کرده اند که در جریان هفته جاری بیش از سه صد و چهل افغان از زندان های پاکستان آزاد شده و به کشور برگشته اند. دلیل اصلی بازداشت این افراد نداشتن مدارک قانونی اقامت بوده است.
بر اساس معلومات وزارت مهاجران حکومت طالبان این افراد شامل خانواده ها و مجردان می شوند که از طریق گذرگاه های تورخم و سپین بولدک وارد افغانستان شده اند. هفته گذشته نیز نزدیک به پنج صد مهاجر افغان از زندان های پاکستان رها شده بودند.
پاکستان در ماه های اخیر روند بازداشت و اخراج مهاجران افغان را به شدت افزایش داده است. نهاد های بین المللی همواره از وضعیت بد اقتصادی و کمبود امکانات اولیه برای این بازگشت کنندگان ابراز نگرانی کرده اند.
🌐 #افغانستان #مهاجرت #پاکستان