سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که شمار کودکان مبتلا به سوء تغذیه شدید در جنوب افغانستان به صورت نگران کننده ای افزایش یافته است. بسیاری از این کودکان در وضعیت بسیار وخیم به شفاخانه ها منتقل می شوند.

بر اساس گزارش ها شمار مریضان بستری شده در ولایت های هلمند و قندهار نسبت به سال های گذشته بیش از ۳۰ درصد بیشتر شده است. بیشتر این کودکان کمتر از یک سال سن دارند و نیاز فوری به درمان دارند.

کاهش کمک های بین المللی و تداوم خشکسالی خانواده های افغان را از تامین غذای کافی ناتوان ساخته است. پزشکان بدون مرز از جامعه جهانی خواست تا بودجه برنامه های درمانی را به سرعت افزایش دهند.

#افغانستان #صحت #کودکان

🌐

Author