سازمان جهانی مبارزه با شکنجه در گزارش جدید خود اعلام کرد که افغانستان زیر کنترول حکومت طالبان در رده خطر بسیار بالای شکنجه قرار دارد. بازداشت های خودسرانه و نقض شدید حقوق بشر دلیل اصلی این ارزیابی است.

این گزارش وضعیت ۳۹ کشور را بررسی کرده و افغانستان را یکی از پرخطرترین نقاط جهان معرفی نموده است. مأموران استخبارات در بازداشتگاه ها از روش هایی مانند لت و کوب و شوک الکتریکی برای شکنجه مریضان و زندانیان استفاده می کنند.

نظام قضایی مستقل در کشور از بین رفته و دسترسی زندانیان به وکیل مدافع بسیار محدود است. سازمان جهانی مبارزه با شکنجه از جامعه بین المللی خواست تا نظارت بیشتری بر این وضعیت داشته باشند.

#افغانستان #حقوق\_بشر #شکنجه

🌐

Author